Mediile de pictură pentru culori ulei sunt o temă destul de complicată, dar artiștii nu se vor rușina să vă zică că nu se pricep la medii și de aceea nu pictează în tehnica de culori ulei. Nu este secret că în spatele explicațiilor când și care medium trebuie să se folosească se ascunde știință și chimie, care pe artiști îi bagă în ceață.
Pe lângă faptul că cel mai ușor aflați cum să le folosiți prin a lucra cu ele, și aici puteți găsi puțină creativitate. Există metodele clasice cum ar fi terebentina sau uleiul de in, dar există și cele care se folosesc mai rar, fiind mai puțin cunoscute. Iată câteva uleiuri care se folosesc mai rar, pot fi folosite singure, dar pot fi folosite ca una din componentele mediilor pe care le faceți singuri sau le cumpărați deja preparate.
Uleiul de șofran
Pentru pictorii cărora le plac culorile clare și care vor să elimine orice posibilitate de a îngălbeni, uleiul de șofran este înlocuitorul uleiului de in. Totuși trebuie avut în vedere faptul că suprafața pe care se utilizează uleiul de șofran după uscare nu este la fel de fermă, ca în cazul uleiului de in. În orice caz uleiul de șofran este mai ieftin decât uleiul de in, dar îl puteți folosi și ca soluție pentru spălarea pensulelor. El este foarte asemănător cu uleiul de floarea-soarelui, care bineînțeles se poate folosi și în pictură, fiind disponibil pe piață.
Uleiul de mac
Un alt ulei cu ajutorul căruia evitați să vi se estompeze culorile, cel mai des se folosește pentru culori pale și nuanțe de albastru. Uleiul de mac este transparent și culorile dvs. vor primi structura untului. Se usucă mai greu decât uleiul de șofran. Are nevoie de aproximativ 5-7 zile, așa că nu este indicat să se folosească în primele straturi, dar este ideal să se folosească în tehnica ud pe ud.
Uleiul de nucă
Acest ulei are o culoare brun-gălbuie și miros caracteristic. Este un ulei ușor și scopul lui de a face mai fluide culorile de ulei. Este bun pentru culorile mai deschise, îngălbenește mai greu decât uleiul de in dar mai mult decât uleiul de șofran. Are nevoie de aproximativ 5-6 zile să se usuce. Acest ulei nu este ieftin, dar așa este cu materialele de pictat, în general plătiți calitatea.
De asemenea, este interesant faptul că acest ulei este cumva mai natural decât restul, mai ales decât cel de in, așa că îl folosesc în mare artiști ce au probleme cu alergia. Pe lângă atâtea caracteristici favorabile, acest ulei nu este des folosit datorită prețului și termenului de valabilitate. Este necesar să îl țineți la frigider să nu se strice.
Uleiurile fierte
Este vorba despre uleiurile care se încălzesc pentru a se face substanța care grăbește uscarea. Cu timpul ele îngălbenesc și se înnegresc, așa că cel mai bine este să le folosiți pentru culori închise și în primul strat. Dacă nu sunteți siguri de rezultatele lor, încercați-le mai întâi și nu riscați să distrugeți întreaga pictură.
Mediumul ideal este incolor, de lungă durată, flexibil și nu influențează culoarea pigmentului. Trebuie bine să cunoașteți caracteristicile și performanța fiecăruia pentru a alege pe cel ideal tehnicii și dorințelor dvs. Când este vorba despre cantitatea necesară, nu vă speriați - este ochiometric. Este nevoie de exactitate ,nu e bine nici prea mult, nici prea puțin. Să nu credeți că nu puteți picta fără medium, mulți pictori pictează așa. Nu permiteți ca frica de chimie a mediilor să vă împiedice să încercați să pictați în tehnica ulei. Faceți-o experimentând, aflați mai întâi care sunt rezultatele lor, iar apoi descoperiți cantitatea și produsul ideal pentru creațiile dvs.